zaterdag 19 februari 2011

Tussen verjaardagen door...

toch even de tijd vinden om een berichtje op de blog te posten. Inderdaad, vandaag de verjaardag van Sabine en ook Wouter z'n 21ste verjaardag dienden we nog te vieren. Druk weekend dus. Leuk weekend ook, met af en toe een onverwachte gast aan de deur. Leuk dat iedereen de weg vindt naar ons huis. Zo ook An over de middag. Fijn dat je gebleven bent om een boterhammetje mee te eten. En vroeg of laat komt dan wel de vraag: 'en hoe gaat het met de voorbereiding?'. Wel, het is de eerste maal dat op het 'to do'-lijstje meer doorschrapt is dan nog open staat. Mag dan ook wel op minder dan 50 dagen voor het vertrek. Vanochtend ook bezig geweest met '25 schriftjes' in te pakken. Zo zijn we aan de voorlaatste doos begonnen. We zitten nu ook al rond de 120 verkochte schriftjes. Links en rechts lopen nu ook de bevestigen binnen van mensen die laten weten dat ze de 18de maart aanwezig zullen zijn. Belooft een leuke avond te worden! We zijn stilletjes op weg naar 50 mensen. Ik ben er trouwens ook zeker van dat dit aantal nog wel zal groeien. Maar ook bij die avond komt nog wel wat voorbereiding kijken. Soms misschien wat maniakaal, maar ik heb graag de dingen verzorgd en afgewerkt. Het moet leuk zijn voor de mensen die tijd willen maken. Zo maakten we deze week een 'playlist' van Spaanse muziek voor die avond. En vanochtend, tussen de andere boodshappen door, ook even op zoek geweest naar wijn. De cava hebben we al voor die avond, maar ook rode mag niet ontbreken. En ik denk (ik moet hem nu wel nog proeven) dat ik iets gevonden heb. Een wijn van een boertje op de camino. Dank je wel mensen van de Brugse Wijnkelder voor de tip. Nu nog even proeven en pas dan beslissen. Trouwens rond eten en wijn ben ik nog een serieus stukje aan het voorbereiden dat in de krokusvakantie op de blog zou moeten komen. En is er nog nieuws sedert woensdag? Ja, een drietal nieuwsjes denk ik zo. Ten eerste bezorgde Marieke me twee links om nu toch maar versneld even mijn Spaans wat inhoud te geven. Typisch Marieke, stilweg, maar fijn en to the point. Een prachtige collega, waar je op kan bouwen. En gelukkig heb ik er zo veel rondlopen op school. Ik heb de links ook bij 'links' hieronder geplaatst. Je weet nooit wie er zich nog geroepen voelt. Nu moet ik er natuurlijk nog iets mee doen. Werk voor de krokusvakantie (of is dat ook uitstelgedrag?) Het tweede is dat Wouter de pelgrimszegen in Brugge zal voorbereiden. Vind ik toch ook wel even speciaal. Het is pas nu dat je beseft dat hij nu staat waar ik 21 jaar geleden stond. Aan het begin van een carrière als godsdienstleer-kracht. Dat zal dus nog wel even vergaderen zijn tussen Wouter en Carmino. Maak het niet te moeilijk mannen - en als er muziek is, liefst life! Maar ik kan alweer gerust zijn: de start wordt, zeker voor mij, al iets speciaals.  En het laatste nieuwsje is dat ook onze bisschop, mgr. De Kesel mij een aanbevelingsbrief bezorgde: één in het Frans en één in het Spaans.

Einde van het nieuws voor dit weekend, nu trek ik de keuken in, want het is feest...
Buen fin de semana a todo el mundo!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten