woensdag 16 februari 2011

¿Y ahora qué?

Soms heb ik gezien de drukte van het ander 'werk'  de indruk dat ik niets zal weten te zetten op de blog op het einde of in het midden van de week. En dan denk je: 'eigenlijk heb ik deze paar dagen toch niks bijzonders gedaan', of  'het weinige wat ik deed, is het vertellen niet waard'. Je kan toch niet blijven zeggen dat die i-pad niet doet wat je zou willen dat hij doet en dat als het ding niet goed oppast toch zal vervangen worden door m'n klein pc-tje. Hoe laad je in godsnaam van een i-pad foto's op naar Flickr? of naar je Blog? Ik begin te geloven waarom de miserie ook in het Aards Paradijs reeds begonnen is met een 'apple'.
En dan heb je plotseling wel dingetjes die de moeite waard zijn van te vertellen. Bijvoorbeeld Marieke die kort even een kaartje binnenbrengt van Didier en Nathalie, die in Engeland zitten. En dat ze haar schriftje doorverkocht had aan Didier en nu graag een nieuw schriftje zou kopen ten voordele van het kinderkankerfonds. En ja, het inloggen vanuit Engeland was me al opgevallen, maar Didier, eerlijk, ik had de link naar jou niet gelegd. Fijn dat je alles zo trouw volgt, ook al zit je nu een beetje verder van ons!
Of het mailtje via facebook van een oude vriend van Wouter, die nu in zijn laatste jaar zit verpleging. En dat berichtje van Hans wil ik jullie zeker niet onthouden: Gewoon even om te zeggen dat ik momenteel stage loop op kinderoncologie, in het UZ Gent. En zo af en toe kom ik zaken tegen waar dan op staat... 'geschonken door het kinderkankerfonds vzw'. Ook het Koesterteam, dat de vzw financieel steunt, is heel actief bezig, en de kinderen hebben er veel aan. En dat zijn nog maar een paar voorbeelden. Kortom... je gaat die kinderen echt kunnen steunen, en dat zie ik met m'n blote ogen. Ze kunnen het echt gebruiken. Ik heb er bewondering voor! Vooral nu ik er zelf ook mee geconfronteerd wordt. Groeten, Hans. Zo'n zaken geven aan 'De Weg' toch een heel andere dimensie!
Op de laatste dag voor het vertrek organiseert het Hoger Professioneel Onderwijs ook een ontbijt voor de cursisten. En ook de opbrengst van dit 'evenement' gaat naar het Kinderkankerfonds. Bedankt collega's om hieraan te denken... Het doet me veel plezier.
Ondertussen ook al een kleine veertig mensen die hebben laten weten dat ze op de 'Open avond' aanwezig zullen zijn. Fijn, maar de zaal is groot en drank is er genoeg: er kan nog veel volk bij. Laat maar iets weten op fverplancke@live.be.
De grote Roadboeken zijn ook af. En zoals je kan zien: het zijn drie dikke bundels routes!



Je ziet in een paar dagen is er meer om te vertellen, dan je op het eerste zicht zou denken! Tot zaterdag dan maar weer. Ik zou nu helemaal niet weten waarover we het dan zullen hebben, maar ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten