zondag 23 januari 2011

De wonderen van de techniek en het succes van het schriftje ...

Het was een lastige week om verder te plannen aan de tocht. Vrijdagavond hadden we de nieuwjaarsreceptie op school en eerlijk gezegd na een halve dag koken en het wegbrengen van de gasten die de zaal deden (in het holst van de nacht van Kortrijk naar Lovendegem en dan naar Brugge), had ik al niet veel meer nodig. Stikkapot! Maar zaterdagochtend was er dan de begrafenis van onze veel te vroeg overleden internaatsbeheerder Cathy Beernaert. Ik hoop dat ik dit niet teveel meer moet doen. Afscheid moeten nemen van collega's in dienst, het zou niet mogen zijn. Maar kanker is een verwoestende ziekte, de pest van deze eeuw. De mis was mooi, aangrijpend en lang... Vandaar dat er dit week-end ook niet echt 'swung' in zat met de voorbereiding. Fijn ook dat zovele collega's opdaagden.

Dit weekend ben ik dan eindelijk begonnen met alle routes die ik tot nu heb in mapsource op te slaan. Dat is het programma dat Garmin gebruikt om routes op hun navigatietoestellen te zetten. Ja, dat betekent inderdaad dat we eindelijk dat pragramma aan de praat kregen (en dat na vier maanden prutsen). Bleek achteraf dat de installatie wel goed verlopen was, maar ... ze vertellen er bij Garmin wel niet bij dat windows 7 gebruikers een speciale patch moeten downloaden en installeren. En dat staat dus ook nergens op hun site of bij de FAQ's. Sedert dat die patch op de PC staat is alles tot in de kleinste details werkbaar en bruikbaar. Tof programma dus. Je kan er zelfs automatisch mee naar google-earth gaan en zo kijken of wat je denkt te doen, ook haalbaar is. Dat zal straks bij de verdere routes zeker van pas komen! Ondertussen herwerkten we wel enkel dag1. Dag 19 ben ik ook mee bezig, maar dan wel met lezen errond. Van Valladolid naar  Zaragoza, maar wat ik allemaal juist wil doen ligt nog niet vast! Ik hoop daar deze week uit te zijn, ook al wordt het een bijzonder drukke week met 'Werplekleren' en de 'Dag van de etiquette' in ons HPO (Hoger Professioneel Onderwijs). En woensdag moet de scooter naar de garage. Dan gaan ze kijken hoe ze daar 'bakken' kunnen op monteren. Ook dat wordt weer een belangrijke stap!

Het schriftje loopt ondertussen vlot. De eerste week zijn er al 32 van de hand gegaan. De mensen van het kinderkankerfonds zullen dus tevreden kunnen zijn. Ik hoop alleen dat de verkoop zo blijft lopen! Ik zal er nog maar een stuk of 20 klaarmaken voor de verkoop en hopelijk zijn deze tegen het einde van de week ook allemaal verkocht. We leven op hoop.

Nog 75 dagen, het begint verschrikkelijk vlug te korten en er is nog enorm veel te doen. Timemanagment: 't zal nodig zijn.
Hasta la próxima, Miércoles, si Dios quiera. (let op mijn Spaans met haar op!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten