woensdag 19 januari 2011

Niet in het zichtbare, maar het onzichtbare ....

op kousenvoeten zijn we met de sponsoractie gestart. Eerst nog wat afwachtend omdat er op de site van het kinderkankerfonds nog niets stond. En dan ging het deze week helemaal van start: het contract met de vzw kinderkankerfonds kwam binnen met de post en sedert vandaag staat mijn actie op hun site. Je moet maar even kijken. Je klikt hiernaast maar op het ventje (hun logo) en dan op acties. En we staan ertussen! De eerste 25 schriftjes gingen ondertussen vlot de deur uit en ik zal me dus straks moeten bezighouden met het inpakken van een volgende serie.
Het begint hier ondertussen meer en meer op een echt 'scriptorium' te lijken. Overal boeken en kaarten. De terugweg geeft blijkbaar meer problemen dan de weg ernaar toe. Hoeft ook niemand te verwonderen. Heen gaan we langs de historische routes, terug is eerder zelf vinden. En in de planning worden we verwacht de routes af te hebben tegen eind januari. Ik weet echt niet of dit zal lukken.
En straks moeten we echt naar de technische aspecten van de zaak beginnen te kijken. Hoeveel en waar kan er bagage mee op de scooter, het smeren van 'mijn ros', nog even opzoeken waar er in geval van panne garages zijn, ...  Er moeten ook nog dringend wat brieven de deur uit naar kloosters en andere plaatsen waar ik op onmogelijke uren denk te passeren. En dan het Spaans,... of beter gezecht mijn kennis van Spaans (lees: het volledig ontbreken ervan). Ik denk dat ik me net als de leerlingen (vraag is of ze dat doen) zal moeten verplichten woordjes te leren. Elke dag 10, dan zouden we nog een basiswoordenschat van een 800 woorden moeten hebben. 'k Denk dat 5 misschien realistischer zal zijn, we gaan er in ieder geval werk moeten van maken.
Ondertussen ook de cijfers van vorig jaar gezien (het Heilig Jaar, dit is als het feest van Sint-jacob op een zondag valt): 270 000 pelgrims vorig jaar in Santiago de Compostela. Dat zijn er 90 000 meer dan het vorige recordjaar 2004. Voor Vlaanderen waren er dat 174. We zullen dus vermoedelijk niet alleen op weg zijn. Maar nu eerst wat 'schriftjes'. Bedankt trouwens aan al wie er tot nu toe eentje kocht of wie eraan denkt er eentje te kopen....
Het is ook tof aangesproken te worden op wat hier allemaal in deze blog staat. 'Hé, die persoon ik Frankrijk, dat ben ik?', 'Engeland, dat zullen wij wel zijn...', of een simpele vraag van: 'hoever sta je ermee...?
Wel we houden je op de hoogte. Hasta la proxima!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten