maandag 3 januari 2011

Laatste dagen (dag 4 en 5) in Frankrijk vergden veel werk...

en aanpassingen. Blijkbaar in de eerste aanmaak van de route overenthousiast geweest. Blijkbaar heb ik ook niet echt rekening gehouden met die zaken die er te zien zijn en waarvan het jammer zou zijn, moest ik er zomaar aan voorbijgaan. Waar ik ook weinig rekening mee gehouden had, waren de hoogtes (en de laagtes) en vooral de afwisseling tussen de twee die overbrugd dienden te worden.
Dag 4 van Le Puy naar Cahors wordt duidelijk een dag in de voetsporen van de pelgrims van duizenden jaren terug. En dus ook ook van de 'mannen van Cluny'. Verdorie dat klooster heeft uitstraling gekend zeg. Waar je ook gaat, over welke kerk of kappel je ook leest... jawel, die van Cluny liggen aan de oorsprong. En dat in die dagen zeg! In ieder geval een dag die vol zit van de plaatsjes waar halt moet gehouden worden, met als topper zeker Conques. We proberen die dag onze stempels te krijgen in: Montbonnet (la chapelle Saint Roch), Saint-Privat-d'Allier, Saint-Côme d'Olt, Conques en Cahors zelf.
Dag 5 van Cahors naar Saint-Jean-Pied-de-Port wordt dan eerder een dagje 'goed motorrijden'. Vooral omdat we ook Lourdes willen aandoen. Daarmee verlaten we hat traditionele parcours na Moissac en sluiten er terug op aan in Ostabat. Tussenin rijden: het betere bochtenwerk. Stempels die dag proberen we te verkrijgen in Moissac, Lourdes (hoeveel pelgrims naar Santiago zouden ze daar zien passeren?), Ostabat en Saint-Jean-Pied-de-Port.

Nog een kleine aanvulling op de brief op datum van 'onnozele kinderdag'. Ik heb daarin 'we gebruikt', terwijl het eigenlijk 'ik' moet zijn. Ik blijf dus ook maar de vraag krijgen wie er meegaat. Niemand dus. Ik alleen, toute seule, ....

Vandaag nog ook goed nieuws gehad rond de aktie ten voordelen van het kinderkankerfonds. Dankzij Wim en Viktor zullen we dara straks meer kunnen over zeggen. Maar nog even geduld (of, zo is er weer een reden om in de komende dagen langs deze blog te passeren). Want vergeet niet: verloren tijd, haal je nooit meer in (ten perdu jhamais se rocobro).....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten