woensdag 26 januari 2011

Niemand verdwaalt ooit op een rechte weg...

en met dit gezegde van Goethe zijn we nog steeds dapper bezig de routeyou kaarten om te zetten op mapsource. Aangezien deze laatste veel meer details geeft is het soms toch nog wel even kiezen. Vlug even overschakelen naar google earth: is het de moeite? Is het te doen? Ik zal de routes allicht van buiten kennen. 's Avonds dan is het nog lezen geblazen, want voor de route tussen Valladolid en Zaragoza ben ik er nog steeds niet uit.
Stilletjes sluipen we ook naar de duizendste bezoeker op de blog. Ik had nooit gedacht dat dit zo vlug zou gaan. En ook de statistieken doen knettergek: de laatste dagen zijn er nu ook al mensen in Nigeria die de Blog volgen??? Singapore, dat zal dan wel Jan zijn. En ook midden Afrika! Welgekomen op de Blog zuster An-Françoise. Bedankt ook voor je mailtje uit Afrika en veel sterkte bij het aanleren van Engels aan de Rwandese zusters.
Vandaag ook de scooter weggedaan. Brrr, was even lang geleden dat ik nog gereden had. Deze machine ben ik toch echt nog niet gewoon. Geen wonder ook, ik heb er nog maar nauwelijks 250 kilometer mee gereden. En toen begon het te sneeuwen... Naar de garage dus voor de oplossing voor de bagage. Een typisch ventje met sigaret in de linkermondhoek kwam uit de montagehoek gekropen. En ja, hij had al wat ideeën en ja, dat zo wel lukken. Geen alledaagse klus, .. mooie uitdaging, zei hij. En je zag zo de smaak, waarmee hij mijn 'ros' onder handen ging nemen uit zijn ogen stralen. Voor hem zal het inderdaad iets anders zijn, dan gewoon onderhoud en zo... Trouwens ook dat was goed nieuws: smeren zal niet nodig zijn onder de route. De machine kan tegen meer (grote verandering dus in vergelijking met de vorige scooter, m'n SYM). Gewoon bijvullen wanneer nodig. Allée, ik heb er goed vertrouwen in dat dit 'typetje' het ech goed zal doen. We zien en horen wel. Maar ik zal och blij zijn als ook dat gedaan is. Dan zijn we weer een stapje dichter bij. De terugweg was ook hilarisch: achteraan de SYM50 van Ilse van Blankenberge naar Brugge in motorkledij.Laat het ons zo stellen: we hadden nogal wat bekijks....
Weer een halve week verder! Hasta la proxima, lectores!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten