zondag 30 januari 2011

Este fin de semana hay mucho trabajo

Inderdaad, we hebben weer een stap vooruit gezet. Met minder dan 70 dagen voor de boeg, mag het wel. Zo werden alle etappes tot aan Finnesterrae op mapsource ingevoegd. Zo weten we nu dat de heenreis 2805 kilometers zal bedragen, waarvan in Spanje 490 op onverharde wegen! Maar ook de eerste routes van de terugweg zijn afgewerkt in routeyou en staan online (je kan ze rechts onder in het kadertje vinden): de étappe van Santiago de Compostela naar Valladolid ; deze van Valladolid naar Zaragoza en deze van Zaragoza naar Elne (Frankrijk). Ik hoop deze ook te kunnen omzetten in mapsource tegen het einde van de week.
Ook de I-pad hebben we wat 'manieren' geleerd. Alle gegevens die we tot nu toe hebben, zijn overgezet op 1 pagina. Vanaf volgende maand zullen we trouwens de blogtekstjes intikken via de i-pad, kwestie van wat te oefenen!
Ook 'de schriftjes' blijven goed lopen. Soms met wel heel grote bestellingen! Dank je wel Christophe Perquy en slagerij Maertens! Opnieuw werden deze week meer dan twintig schriftjes ten voordele van het kinderkankerfonds verkocht. Dat betekende weer wat plak-blaadje insteken-plastiekje toe-werk dit weekend. Maar ik ben blij dat het zo'n vaart loopt.
Een aantal zaken moeten nog hun definitieve vorm krijgen. Bijvoorbeeld hoe kunnen mensen hun intenties meegeven op hun tocht? Dat zou iets met een steen moeten worden, maar ik ben dit weekend volledig vergeten te vragen naar de stand van zaken aan Chantal van 'de Andere Kijk' in Brugge. En we plannen ook nog een open avond waarop iedereen langs kan komen, routes bekijken, een glas drinken, vragen stellen, babbeltje doen, ....  Maar daarover deze week meer.
En plotseling waren we over de '1000' hits op de blog. In december vond ik dat nog ondenkbaar, maar veel is sedertdien gewijzigd. Velen zijn de blog beginnen volgen met 'regelmaat'. En vertellen er blijkbaar over aan anderen, want ik wordt nu zelfs al aangesproken door mensen, die van mij niets weten en die me aanspreken met: 'en wanneer vertrek je nu?'. Binnen 69 dagen, als 't God beglieft...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten