zondag 13 maart 2011

My destiny calls and I go

My destiny calls and I go, and the wild winds of fortune
will carry me onward, oh whithersoever they blow.
Whithersoever they blow, onward to glory I go!
The Lord of La Mancha

Met dit stukje uit Cervantes' werk Don Quichote, de man van La Mancha,  begint dit laatste blogbericht van de krokusvakantie. Het tekstje komt uit de blog van Hans Versteegt, die mij een mailtje stuurde uit Nederland. Blijkbaar heeft hij al een paar pogingen ondernomen om naar Santiago te gaan, maar telkens bleef het bij een poging. Nu, misschien komt het er ooit wel van. Hans, de aanhouder wint! Naar zijn blog te lezen, zal het aan de voorbereiding niet gelegen hebben. Maar onderweg kan inderdaad vanalles gebeuren. In ieder geval 'pikten' we even het tekstje mee, waarmee zijn blog begint.
Met de blog schakelen we nu weer over op het 'normale regime'. Dat betekent dat je een blogtekst kan verwachten op woensdag 16 maart, eentje op zaterdag 19 maart, eentje vanuit Montpellier op woensdag 23 maart (maar het kan ook donderdag 24 maart worden, want op woensdag hebben we de internationale receptie en ik weet niet in welke mate ik in staat zal zijn die dag online te gaan), zaterdag 26 maart, woensdag 31 maart, zaterdag 2 maart en vanaf dan weer elke dag.
Ondertussen is er tijdens de krokusvakantie bijzonder veel beweging geweest op de blog. We zijn de krokus ingegaan met een 1400 inloggingen op de blog en vandaag staan we al op 1771. Dat is dus meer dan 370 keer dat iemand inlogde deze week.
Ondertussen gisteren: samen met Brirgit de motor een laatste badje gegeven. Blinken dat hij doet...daar zal straks wel vlug verandering in komen. Ook de 'stickers' die het maar niet wilden doen, kwamen uiteindelijk op de motor terecht. Het bleef een enorm prutswerk met veel 'verlies', maar uiteindelijk staan ze erop! Ik wil jullie de foto's die Birgit gisteren maakte niet onthouden.
Bij het kuisen van de motor heb ik ook de papieren even gecontroleerd. Wat een geluk dat ik dit deed, want ik stelde vast dat de verzekeringspapieren juist verlopen als ik op weg ben. 'k Zal dus morgen nog naar de verzekering mogen bellen om te vragen die papieren op voorhand op te sturen, zodanig dat we met een geldig verzekeringspapier op baan zijn!
Zijn we nu klaar voor het vertrek? Zo goed als. Blijven nog een paar kleinigheden, waar ik in de volgende weken hoop tijd voor te vinden, maar het zijn kleinigheden. Indien men zou zeggen: morgen vertrek je. Dan zou ik het kunnen. Alles staat of ligt klaar. Nu nog juist voor alles een plaats vinden en dan zijn we weg.
una buena semana a todos!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten