woensdag 2 maart 2011

Langzaam tikt de klok...

de tijd heeft niet de neiging van stil te blijven staan. Ik had dat idee al toen ik vorige week Wouter les zag geven. Wat gaat de tijd snel. Het is alsof hij gisteren geboren werd. Maar tegenhouden kan je ze niet, de tijd, alsof ze vloeibaar is en vluchtig. Zou het dat zijn wat Dali wilde uitbeelden toen hij dit schilderde? Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ook de resterende dagen voor het vertrek stilletjes aan het wegtikken, wegsmelten zijn.
De lijstjes met wat nog moet gedaan worden, schijnen echter niet echt te verminderen. 't Is te zeggen, bovenaan raakt meer en meer doorschrapt, maar onderaan hebben ze de neiging met eenzelfde snelheid aan te groeien. En er komen ook lijstjes bij. Zo zijn we begonnen met de lijstjes van wat er zeker mee moet. En soms resulteert dat dus ook in extra aankopen. Slaapzakje (je weet maar nooit - en in Saint-Jean-Pied-de-Port heb ik het zeker nodig). Dus maar even naar AS Adventure om iets te vinden dat aan volgende kwaliteiten voldoet: warm - ik moet erin kunnen - niet duur - en vooral licht - weinig plaats innemend. En gevonden? Jawel, voor een meer dan schappelijk prijsje eentje van Millet (klinkt al goed, of klinkt het te Jambers?). Modelletje van vorig jaar, showroommodelletje, voor mijn formaat en maar 650 gram en te gebruiken tot -12°. En dat voor de ronde som van 41 euro (1/3de van de prijs dus). Fijn meegenomen. De kleur mag je echter niet naar kijken. Het is absoluut niet esthetisch en daarom verkocht het waarschijnlijk ook niet: modderbruin. Maar als je je ogen toe doet, zie je dat niet!
Aangezien ik niet van plan ben altijd op restaurant te eten, maar 's middags wel iets in een potje wil warmen: een potje, tas, vork en mes. Dit setje van 13 euro (185 gram) mag mee met m'n gasbrandertje (en dat heb ik al jaren, sedert de uitzendingen van Michel Henrickx over de 'maria Van Dam'. Wie ons goed kent, zal het wel weten: 'que le feu continue'. Voor de rest nog wat wondverzorger en 'handwarmers' (dat uitleggen is te moeilijk >>> zie 'open Avond'). Ondertussen zijn we ook technisch voorzien. Het Dell Tablet is binnen (bedankt sponsors). Inderdaad, het is zoals jullie vertelden: lost alle gebreken van de I-Pad op.

En ik moet zeggen het tikt voortreffelijk. En mits de magische draai aan het scherm, wordt het inderdaad een Tablet. Maar nu zitten er tenminste treffelijke usb-poorten aan.
Ook het gebruiksgemak van het tikken, mag duidelijk vermeld worden en wat betreft het gewicht: het moet duidelijk niet onderdoen voor de I-Pad. En standaard afgewerkt met en stootrand. Kortom de travelmate is duidelijk: het Tabletje gaat mee.

Ondertussen staan al de shortcuts ook op het tabletje geïnstalleerd: Flickr, de Blog zelf, twitter, ...  Ook alle data die ondertussen op verschillende dragers stonden zijn nu naar hier overgebracht. Het toestelletje is dus klaar om mee te gaan.

Ondertussen ben ik ook gestopt met het lezen van boeken die over Santiago gaan. Her en der heb ik uit al die boeken zinnetjes genoteerd, of zaken die ik wel eens in 'levende lijve' wil zien op de tocht. Ik ben er zeker van dat deze stukken tekst hier en daar in de blog zullen opduiken. Maar ook dat is nu gedaan, tijd om de laatste planning zelf te maken. Ook de verkoop van de schriftjes voor het kinderkankerfonds loopt naar haar einde. Alhoewel, de laatste 15 blijken dus wel de hardste om te verkopen. Maar we zijn er bijna: met de gereserveerde weggenomen schieten er nog 15 over. Wie er dus nog wil, contacteer me gerust fverplancke@live.be en we leggen er eentje of meerdere aan de kant: zolang de voorraad strekt.

Ook liggen er nog enkele papieren uitnodigingen voor de 18de maart en deze moeten de komende dagen dringend de deur uit. En dan is de krokusvakantie begonnen. Hopelijk begint het weer het ook te beseffen, want eigenlijk zou ik het wel wat mooier willen hebben.
Nog een veertiental dagen blijft het ritme van publiceren op de blog de woensdag en de zaterdag. Dan komt daar wijziging in: in de blog zelf, die iets van model zal veranderen (meer nieuws daarover later) en ook in de frequentie. Vanaf dan dagelijks!

Adios!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten