woensdag 16 maart 2011

We duvv'n 'deure duujn!

Nuus leven is djuuste lik en errepelstik,
iederen uutkomn beplant en bepoöt:
en va' voörn in de veurn gruujn dr zoenger da'j't weet
bloemn...oek distels, gruwelik groöt!
Bloemn uuttrekk'n, 't is woa, dat doet olleman geern
mo de distels loaten ze gruujn:
Oj' wult weten waarom
- 't is in één zin ezeid -
ze duuvn niet deure duujn!

Stond er op een kaartje geschreven dat ik onlangs kreeg van iemand die er vrijdag niet bij kan zijn. En erbij stond geschreven: 'maar jij wel!'. En dit is maar één van de vele kleine kaartjes of wensen die ik de laatste dagen gekregen heb van 'volgers van de Blog', die er vrijdag niet kunnen bij zijn. Bedankt voor zoveel steun, allemaal! Want je kan wel willen deure duujn, zonder wat steun links en rechts is dat echt niet te doen.
Van de 'volgers' die komen, krijg je dan weer andere berichtjes. Zo in de zin van: er is wel iets te drinken, maar moeten we ook honger lijden? Echte 'Bourgondiërs' dus. Het risico van verhongern schat ik erg klein in. Ben juist terug van 'inkopen' te doen: kaas, worst (in allerlei vormen), rillettes, du boudin blanc, chipjes voor wie het niet laten kan en een Jambon Serrano...  Allemaal producten uit de landen die ik straks doorkruis (dit is geen quizvraag, het zijn er maar twee). Ik denk wel dat er niemand met grote honger naar huis zal moeten gaan.
Met de andere voorbereidingen staat het jammer genoeg op een erg laag pitje. Met de info-avonden voor de derde graad op onze verschillende campussen en de verdere ontwikkeling van de website en de reclame-campagne voor het handelsonderwijs, de voorbereiding voor de week Montpellier, ... schiet er geen tijd meer over. Net wat ik gevreesd had en ik ben dus echt blij dat ik in de krokusvakantie echt goed opgeschoten ben. Want ondertussen tikt de klok verder en wordt het spannender en spannender. Nog een grote drie weken en het is zover.
Ook de spanning op de blog neemt toe. Wordt er ingelogd, zeg! We zitten nu aan een gemiddelde van 20 inloggingen per dag! Op maandbasis zaten er deze maand zelfs uitschieters bij met méér dan 100 inloggingen per dag. Op zoek naar nieuws: wel we blijven berichten posten en voor wie vrijdag kan langskomen:
We zullen veel te vertellen hebben.... (of jullie veel te vragen?) En vergeet het niet: de steen voor de intenties zal klaarliggen.

P.S. De nieuwe verzekeringspapieren voor de motor zijn binnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten