woensdag 13 april 2011

Blog nummer 100: on te quitte, on va fermer ....

Over de pannes van de dag (het moest er eens van komen)
  • het rechterhandvat (waarmee je gasgeeft) kwam plots los. Gelukkig had ik alles nog en kon ik de losgetrilde vijs mooi vastdraaien.
  • help de helm valt uit mekaar. Gelukkig had ik dat al eens meegemaakt en had ik een reserveonderdeeltje mee.
Over de Fransen (voorlopig laatste bijdrage)
  • dat zwerfvuil één van hun sterkste kanten is
  • dat het jammer is dat sommige stukken patrimonium maar zo goed bewaard worden
  • dat 'Sabine' ook een nummer is. Stoere bonk komt binnen en hopla ze besluit de bar te sluiten en met hem mee te gaan. Voor internet mag ik uitwijken naar de dortoir. Kan ik de Duitsers even de weg tonen? Als ik al niet slaap, Sabientje, anders heb je pech.
  • dat als dat de commercegeest is van de Fransman, het me niet verwonderd dat er zoveel zaken failliet zijn
  • dat er enorm veel huizen onder de baan te koop staan.
  • Dat van die vijf dagen door Frankrijk ik vooral de spandoeken met NON me bijblijven: non au dechetterie, non au wimax, non au gaz, non au train, non au jeu,... Karaktertrekje?
  • Dat hun decheterie's meestal zo ver uit het dorp liggen, dat je al een wagen nodig hebt wil je er naartoe gaan
Over de legendes die niet altijd even fijn zijn
  • Had ik eigenlijk gisteren moeten vertellen, het gaat over Conques.
  • Oorspronkelijk bezat Conques geen relieken. Maar ze stuurden een jongeling van 13 jaar, die zich voordeed als Pelgrim, naar het klooster in Agen.
  • Na 10 jaar was hij verantwoordelijk voor de relieken daar.
  • Hij stak ze in een koffer en bracht ze naar Conques
  • Het doel heiligt de middelen? Planning op lange termijn?
  • Trouwens wist je dat Conques, occitaans is voor schelp?
Over morgen
  • Dat we Frankrijk verlaten
  • Spaans moeten babbelen
  • we over de 4000 inloggingen zitten

Over de 'moderne plegrim' zijn werkstek
  • in de bar
  • na het weghupelen van Sain met stoere vriend in de dortoir
  • het stempelboekje van de pelgrim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten