donderdag 14 april 2011

Te kiezen of te delen

Wat ik daarnet nog te vertellen was, is dat je soms ook doe-het-zelf dorpjes hebt. Daar hangt de stempel en plaats ze zelf!

Eigenlijk had ik na Logrogno, waar ik alleen de prachtige buitenkanten zag, nog twee items op het programma. Canas en Santo Domingos. Maar het was ondertussen 16.30 uur en nog 150 kilometers te gaan. Keuzes moeten gemaakt worden. Dus we vertrokken naar de abdij van Canas. Schitterende keuze. Geen moment spijt van en Santo Domingos zal ook wel mooi geweest zijn, maar het was het één of het andere. Prachtige Cisterciënzerabdij. Mooi bewaard en een onmogelijke kerkschat. Al de ramen gemaakt van fijn albast. Te mooi om zomaar vlug vlug aan te passeren.
Dan naar Burgos, maar daar was ik dan weer echt veel te laat om nog in de kathedraal te gaan. Ze was open tot 19.30 uur, maar een kwartier voor tijd was alles al potdicht. Probleem is dat het morgen maar om 9.30 uur opengaat. Maar, 't zou jammer zijn, nu we hier zijn, de kathedraal niet gezien te hebben. Dus, we doen morgen eerst nog een toer door de stad en hopen rond 10.30 uur aan de dagtocht te kunnen beginnen. Het was trouwens de kleinste etappe van de 15. Maar 200 kilometer. Reken daar nu nog een vijfde omrijden bij en het moet nog te doen zijn.
Ik hoop ook dat de motor het goed stelt vanacht. Want veilige parkeerplaats betekent hier om de hoek op straat. Ik zal hem maar niet inz'n hoes steken, het zou teveel opvallen zeker? Morgen beginnen we dus in de kathedraal van El Cid.
Slaapwel allemaal!

1 opmerking:

  1. Nog een goeie reis! Je bent er bijna! En dat zal wellicht gepast gevierd worden.
    Groeten,
    Dorine V.

    BeantwoordenVerwijderen