vrijdag 8 april 2011

Morgen is het zover ...

Het ontbijt voor het kinderkankerfonds met de cursisten van ons HPO was best leuk. Het heeft natuurlijk ook de kas voor het kinderkankerfonds weer wat gespijzigd. Dat kan je hiernaast duidelijk zien. Op een fractie na bijna 2.500 euro in het bakje! Dat betekent bijna een 1 euro per kilometer richting Santiago. Dat overtreft mijn stoutste verwachtingen.

Ook heel wat fijne mails binnengekregen vandaag. Blijkbaar werkt, zo zei iemand mij, de blog verslavend. Even kijken wat er vandaag weer op staat. Leuk, en we zijn nog niet eens begonnen. Vandaar waarschijnlijk ook dat er zoveel ingelogd wordt. Gisteren was dus inderdaad een topdag 119 inloggingen. Het was geleden van 13 maart (103) dat er nog zoveel op één dag op de blog zaten. Ik weet wel, dit kan raar lijken dat ik daar iedere keer naartoe kijk. Maar voor mij is het ene beetje een graadmeter van hoeveel mensen met mij meeleven op die dag. Of in dichterlijke termen: door hoeveel mensen werd ik vandaag weer in hun gedachten gedragen.
Het leukste mailtje kwam vandaag vandaag van Filip. Met een waarschuwing (denk er niet aan, toiletpapier moet nog in de bagage). Je moet zelf maar eens kijken. http://filmpjes.blog.nl/grappig/2009/02/11/filmpje-ezel-vergrijpt-zich-aan-boertje

Trouwens over bagage gesproken. Ik ga straks toch nog even moeten kijken of ik er geen twee à drie kilo kan uithalen. Ik vrees dat de motor anders achter iets te zwaar wordt. Op vlaktes geen probleem, maar op hellingen wel. Dus, nog even kritisch zijn en wat kan thuisblijven, moet thuisblijven.

Het weer? Doet het goed zo te zien.
Enkel het weer op het traject Vézelay naar Le-Puy-en-Vélay zou wat nat kunnen worden. Maar ja, ook dat hoort er zeker bij!

Ook de bezinning bij de cursisten van het HPO viel echt mee. Veel luisterbereidheid en ook achteraf enkele cursisten die toch nog een aantal vragen hadden en ook een aantal cursisten die echt nog een intentie op de steen wilden achterlaten. Had ik eigenlijk niet verwacht. Maar zo zie je maar.

Nu wordt het stilletjes tijd om de schooldeur achter mij dicht te trekken. Even een duidelijke breuk te maken met het alledaagse. Straks door de zon naar huis rijden, de tank opvullen, de bakken toch nog even bekijken en wat nodeloze kilo's dumpen, de motor een laatste maal kuisen met Brigit (die nota bene een schitterend rapport heeft), scheren, een bad nemen, Midsummernight Murders bekijken, slapen en .... eindelijk.
A propos, morgen komen er twee berichten online! Eentje in de voormiddag en eentje 's avonds vanuit Cergny.

3 opmerkingen:

  1. Veel succes met je tocht. We kijken uit naar je (dagelijkse) berichten. Tot morgen alvast nog eens bij je vertrek. Marc Y.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Joop Eggermont8 april 2011 om 09:12

    Hallo Franz,

    Aan de vooravond van je pelgrimstocht wens ik je van harte een heel zinvolle 15-daagse vol inspirerende,verrijkende en boeiende ontmoetingen en ervaringen.
    God bless you!

    Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Marc: bedankt! Ook voor de organisatie van morgenochtend.
    @ Joop: bedankt ook Joop en hopelijk zien we makaar nadien ook eens in levende lijve.

    BeantwoordenVerwijderen