vrijdag 8 april 2011

Ik ben ondertussen vertrokken....

De wonderen der techniek: ik zit op dit moment op de motor op weg (en toch komt deze tekst online). De langverwachte weg naar Santiago. Daarnet nog de Pelgrimszegen gekregen. Op het moment dat ik dit intik, weet ik natuurlijk niet wat het zal geworden zijn. Wel weet ik, dat het goed zal geweest zijn! Goed omdat ik weet wie voorging, de voorbereiding deed, aanwezig was....

Dank je Greet, Willem en Roeland voor het fijne kaartje

Bedankt aan al diegenen die aan de voorbereiding gewerkt hebben!
Bedankt aan allen die tijd konden vrijmaken om erbij te zijn! Het was leuk om me jullie samen het begin van mijn tocht te kunnen inzetten.
Bedankt ook aan alle trouwe lezers, de morele supporters van het thuisfront. Vandaag worden jullie verwend met twee teksten.

Ik hoop dat de 'Weerwolven' een leuk ontbijt gehad hebben. We hebben samen al vele 'zotte' dingen gedaan, maar dit is ook weer eentje voor 'den boek'. Bedankt Marc en Lut om jullie huis open te zetten. Hopelijk heeft de champagne gesmaakt (het fotootje op de fles, is vorig jaar gemaakt in Saint-Jean-Pied-de-Port).
En terwijl onder mij, de weg, wegvloeit, volg ik de route van zovele Pelgrims voor mij. Het doet je nietig en klein voelen om in de voetsporen van de geschiedenis te treden. Een breuk te maken tussen waar je naar toe gaat en wat je achterlaat.
Een belevenis op zich.
Mannekes van het thuisfront: een prettige paasvakantie!
Vanavond kan je hier dan lezen hoe de eerste dag verliep.

PS. Voor wie het niet kan volgen: de 'Weerwolven' zijn een groep vrienden, ontstaan uit de ouderban van KSA Kriko, die hun naam ontlenen aan een gezelschapsspel 'De Weerwolven'..

Dank je Carl Caroline, Korneel, Robbe, Bram, Lars, Wiebe en Liza.
Carl en Caroline, het geschenkje voor jullie feest brengt Sabine mee!

PS2. De foto bovenaan is een foto van het gebed van Sint-Franciscus dat op mijn kantoor hangt, kalligrafisch uitgeschreven door Yves Leterme (Chantal zal het wel herkennen).

2 opmerkingen:

  1. Anthony Decock9 april 2011 om 05:40

    Veel succes met uw tocht naar Santiago De Compostella

    Met vriendelijke groeten

    Anthony Decock & Jolien Langedock

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bon voyage, pèlerin!
    Dominique en Peter (GD21)

    BeantwoordenVerwijderen