dinsdag 19 april 2011

The rain in Spain falls mainly in the plains...

we zullen de belevenissen van vandaag maar beginnen met deze zin uit 'My fair Lady', waarmee Lerner probeert Liza Doolittle de 'a' correct uit te spreken. De vraag is natuurlijk: 'Does the rain....'. En het antwoord is volmondig ja. En niet alleen in the plain, maar ook op de bergen, en erger nog, vooral op mij. Het kon niet blijven duren. Tien dagen waarin er hier enkel zon te zien viel, dit succes moest doorbroken worden. En dan ook meteen met klank en lichtspel erbij en waarom ook niet: hagelstenen. Hegelstenen in de auto is al niet leuk, hagelstenen op de motor is dat nog vele minder. En nergens een plaats om de schuilen. 'Le plat pays' van J.Brel ligt ook duidelijk hier! Nu ieder om beurt. Terwijl ik hoor dat de Joepie-gasten in België smelten van de warmte, loopt men hier buiten rond in pull en vest. Ze overdrijven natuurlijk. Koud is het hier in Zaragoza echt niet, twintig graden is twintig graden. Maar ik denk dat ze hun Semana Sancta anders hadden voorgesteld.
Deze keer wel internet in de kamer. Mits wat verwarring. De receptioniste zei van niet, maar eens op de vijfde verdieping zag ik dat er wel signaal was. Zwakjes, maar het is er. Ik zal dan maar proberen de berichtjes in kleine brokjes te kappen, om zo telkens niet te lang te moeten wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten